Tuesday 17 December 2013

format p # 7/ COSMIC ROCK VS. LIKE A BOMB SOUND

Z okazji ostatniego w tym roku wydarzenia wokół Formatu P # 7 (po Szczecinie, Londynie, Maastricht i Warszawie), czyli sobotniego wieczoru w Bunkrze Sztuki, zamieszczamy jeszcze jeden teaser. Tym razem Susanne Kriemann, niemiecka artystka-badaczka. Susanne posługuje się znalezionym materiałem wizualnym – wycinkami z ilustracjami z gazet i książek, kompilując także elementy zbiorów naukowych oraz muzealnych z własnoręcznie wykonanymi zdjęciami. Jej rozbudowane projekty badawcze dotyczyły takich historycznych tematów jak Schwerbelastungskörper (gigantyczny betonowy cylinder wzniesiony w 1941 roku w Berlinie jako test wytrzymałości gruntu, z myślą o budowie nazistowskiej stolicy Germanii) czy biografia Viktora Hasselblada (fotografa i wynalazcy, który skonstruował w latach 30. XX wieku aparat do fotografowania ptaków w locie). Jeden z jej najnowszych projektów dotyczy pozostałości po Amarillo Ramp, ostatniej rzeźby Roberta Smithsona, ukończonej po jego śmierci przez Richarda Serrę, Nancy Holt i Tony’ego Shafraziego.
Kilka stron z książki, które prezentujemy powyżej, praca One Book powstała jako rezultat współpracy artystki z filozofem, kuratorem i pisarzem Dieterem Roelstraete. Wspólnie wykonali oni performance w Muzeum Książki Artystycznej w Łodzi. Artystka użyła starej maszyny drukarskiej do nabicia liter H, O, M i E na dwustu stronach książki Károly Koffana Vögel vor der Kamera (1961).